Ollonborren

Ollonborren

fredag 26 december 2014

Jul!

I år firade vi julafton hos oss med både min och Fredriks familj, så himla mysigt! Men så mycket bilder hann vi inte ta, men tomten kom och barnen fick massor av paket! Maten var riktigt god och köksön var fylld med godis och kakor och glass med hemgjord varm chokladsås.

Dagarna innan jul var ganska hektiska, men en dag spenderades i Göteborg. NK:s julskyltning är jultradition för mig och äntligen fick vi ta med vår lilla dotter och titta. Hon tyckte det var sådär men nästa år kommer den nog att vara mer spännande. Jul på Liseberg var vi också på och hoppades på lite julfeeling men det haglade och regnade ganska länge... Men det var allt mysigt ändå!
Lite från vårt dessertbord på julafton, de här är ju söta men inte så himla goda :)

De här däremot får det nog bli många fler av nästa år, riktigt gott med något som inte var så himla sött mitt i alltihopa! Det var typ de två bilderna vi tog på all mat :) Men all mat fick plats på köksön och vi dekorerade med en julgransslinga bland all mat och en kandelaber och släckte ner lite, jag tyckte iallafall att det blev väldigt mysigt :)


Julgran skulle vi inte ha för vi fick inte plats... Men sen tänkte vi att vi kanske kunde få plats med en liten liten... Eller ska vi ta en plastgran? Det slutade med att vi åkte och köpte en riktig gran och även om den fick trängas lite så är det väl klart att vår dotters första jul hemma ska ha en gran!!!

Mamma kom förbi med den här tomten som låter och blinkar, den fick jag min första eller andra jul. Den fungerar fortfarande 30 år senare men den är ganska hysterisk måste jag erkänna...

På bordet hade vi en gammal fin ljusstake som jag har ärvt, en traditionsljusstake. Under den finns ett litet fack där det ska ligga en liten bok och varje år ska man skriva en liten hälsning till framtida släktled. Någon gång under åren har nog boken försvunnit för under ligger den här katalogen!


Och lilla pluttan har fått sååååå många fina julklappar, på morgonen fick hon en liten kanin i strumpan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar