Ollonborren

Ollonborren

måndag 30 juli 2012

Fixarhelg

I helgen har vi lallat runt hemma och faktiskt hunnit med en hel del. Förutom renovering hemma förvandlades en liten promenad till ett besök hos två vänner som bjöd på både ett väldigt gott vin och drinkar och inte minst väldigt trevligt sällskap! (tror vi måste ta den rutten oftare när vi är ute och går...) Söndagen fortsattes det att fixas och mitt i alltihopa blev det en spontantripp till Norrköping och äntligen äntligen äntligen fick jag äta glass på Smultronstället i Söderköping!!

Vardagsrummets matsalsdel har fått sin första omgång med spackel.

2 omgångar gelé har vi gjort och jag har varit lika lycklig varje gång. "Fredrik, det stelnade den här gången också! Woho!!"

Hemmagjord hallonsylt som fick invigas tillsammans med pannkakor, mumma!

Skafferiet med sin golvvärme... idag (förhoppningsvis) ska den byggas in. Nu är skåpet iallafall uttorkat och klart för att börja ställa in i. (Och Magnus, vi har sågat i hyllplanen för framtida kablar :) )

Väggen har inte bara fått spackel. Efter ett visst antal fula ord och skrik fick Fredrik ventilationen på plats!

Medans jag intog den kvinnliga könsrollen med att koka sylt så intog Fredrik den manliga och snickrade vidare på våran blivande inbyggda bokhylla.
Jag lyckades för en gångs skull få på mig lite oömma kläder och tur var det för jag tror det var färg överallt...

Innan spontantrippen till Norrköping hann vi nämligen  med att börja grundmåla ytterpanelen.

Här ligger tapeterna till vardagsrummet och köket och vääääääntar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar