Ollonborren

Ollonborren

söndag 23 september 2012

Dag 2 som gräsänka

Självklart så tar pelletsen slut... Bara att hämta nytt. Det är egentligen ingen match men med den här förkylningen så var det ett jäkla jobb att kånka runt på 8 säckar pellets. Ungefär som att springa ett maratonlopp. Tror jag, jag har ju aldrig sprungit något maratonlopp... Passade på att sota ur pannan och hälla sot på hallonplantorna. Har hört att det ska vara bra. Vet inte riktigt när man ska göda hallonen men jag tänker att jag gör det när jag har lite sot helt enkelt... En planta blir nog jättestor då sotet hade klumpat ihop sig lite.... Efter det åkte jag till mamma och hämtade lite saker i hennes garage. Jag har ju fyllt upp det från golv till tak och snart har det gått ett år, så det är nog dags att börja hämta lite saker. Dessutom ska ju min twin flytta snart så då kan hon få lite kartonger :)  Har ju helt glömt bort vad jag har för saker men hittade några roliga överraskningar!
Fredrik tyckte ju dessutom att jag kunde ta tag i tvätthögen när han är borta så det har jag gjort. Nästan en tredjedel är klar!

I källaren hittade jag den här krabaten som på latin förmodligen heter gigantus gigantus.... Sjukt stor och självklart måste den dyka upp nu när jag är själv. Jag har nu två val, antingen inte gå ner i källaren på två veckor eller hitta någon som kan bära ut den... Eller kanske katten kan ta hand om den?

Lite som julafton att packa upp efter såhär lång tid :)

Hittade min tjocka kock!! Den här hade mormor och morfar i sitt kök på landet. Den är ju inte så snygg men bland de bästa barndomsminnena kommer just från deras hus på landet. Han får nog ta plats i skafferiet!

Hade också packat ner en skål med godis!

Godiset var lagom fräscht nu.... tur det var papper på! Men usch....

dagens besvikelse

När jag hällde sot på hallonen lyckades jag även hälla sot på mina skor. Till nästa gång har jag ett tips till mig själv, använd inte vita skor!!!

Det är fortfarande lite sommar kvar hos oss!

Men nu börjar det.... krattandet. Och höstmyset! :)



2 kommentarer:

  1. Hua.. Jag hade definitivt stängt dörren och inte satt min fot i källaren på två veckor ;) jag kan tyvärr inte hjälpa till att ta bort den men ja kan komma och hålla dig sällskap!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Jag jobbar morgon hela veckan som kom förbi! :)

      Radera